Voor de derde editie van de publicatie ‘Crossover Works’ zoekt BNO voorbeelden van geslaagde cross-overs tussen de creatieve industrie en andere sectoren.
[BRON] Begin dit jaar verscheen het tweede boekje over innoveren met de creatieve industrie, getiteld ‘Crossover Works #2‘; de eerste editie werd in 2013 gepubliceerd. Beide boekjes willen bedrijven, onderzoekers en beleidsmakers uitdagen tot nieuwe samenwerkingen met creatieven. Kruisbestuivingen tussen verschillende sectoren leiden immers vaak tot nieuwe antwoorden op maatschappelijke vraagstukken. Zo leverde een cross-over tussen kunst en biotechnologie een kogelwerende huid op. En helpt de toepassing van interactieve beeldprojecties in het ziekenhuis patiënten te kalmeren en behandelingen effectiever te maken.
Inmiddels is een derde editie van ‘Crossover Works’ in voorbereiding, deze zal worden gepresenteerd tijdens de Dutch Design Week in oktober. Heb jij suggesties voor projecten die niet in dit boekje mogen ontbreken? Tot 2 juli kun je inspirerende cases inzenden voor publicatie! Inzenden kan naar bno@bno.nl o.v.v. Crossover Works #3.
Waaraan moeten de inzendingen voldoen?
1) Het betreft een cross-over tussen de creatieve sector en één of meerdere andere topsectoren (zie www.topsectoren.nl). Onder cross-overs verstaan we hier innovatieve projecten die ontwerpers samen met partijen uit andere sectoren hebben ontwikkeld. Dat gebeurt meestal niet in een traditionele opdrachtsituatie maar in een gelijkwaardig samenwerkingsverband.
2) Lever een pdf met beeld en bijschrift en een toelichtende tekst van max. 200 woorden aan. Als het project geselecteerd wordt voor publicatie, neemt de redactie contact op voor meer specifieke informatie.
3) Vermeld in ieder geval de volgende gegevens:
– Titel project
– De partijen die aan het project hebben meegewerkt
– De sectoren die erbij betrokken waren
– Huidige stand van zaken (is het al af?)
– Contactpersoon, inclusief e-mailadres en telefoonnummer.