Landelijke studie naar merken in de culturele sector
Op dit moment voert Anouk Becht in samenwerking met Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (www.swocc.nl) een landelijke studie uit naar merken en merkdenken in de culturele sector.
Waarom?
Een merk associëren we vaak automatisch met een commercieel bedrijf, maar ook niet commerciële instellingen, zoals goede doelen, opereren vanuit de kernwaarden van de organisatie en dat is feitelijk het merk. Deze merkoriëntatie loont, niet alleen voor bedrijven, maar ook voor goede doelen (zie http://www.swocc.nl/activiteit/boekpresentatie-het-succes-van-idealen/)
Wat wordt onderzocht?
Dit onderzoek bestudeert hoe het is gesteld met het merkdenken in de culturele sector, en of merkdenken ook in deze sector loont. Een zeer relevante vraag in een tijd waarin subsidiëring van de sector onder druk staat.
Voor wie?
Podia, festivals, gezelschappen en musea kunnen deelnemen, ook en vooral als ze zichzelf (nog) niet als merk zien. Voor kleine en grotere musea is dit dan ook een interessant onderzoek.
Wat levert deelname op?
Organisaties die meedoen kunnen een persoonlijk rapport krijgen dat inzicht geeft in hoe de organisatie presteert ten opzichte van andere onderzochte organisaties in de sector en maken tevens kans op een VVV bon van 100 euro. Het onderzoek duurt max 12 minuten.
Geïnteresseerd?
U kunt het onderzoek hier direct starten: http://bit.ly/1T6h2dx