Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is een cultuurhistorisch instituut dat het Nederlandse audiovisuele verleden toegankelijk maakt. De collecties omvatten meer dan 700.000 uur radio, televisie, film en muziek en groeien nog iedere dag. Daarmee is Beeld en Geluid één van de grootste audiovisuele archieven van Europa. De collecties worden toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. Jaarlijks vinden duizenden uren hun weg naar professionals, het onderwijs en particulieren.

Samen met de stichting Natuurbeelden voert Beeld en Geluid het project Collectie Nederlandse Natuurbeelden uit. In dat project wordt een unieke audiovisuele collectie Nederlandse natuur van ongeveer 750 uur aangelegd. De collectie bestaat uit korte videoclips van ruw materiaal. De collectie wordt opgezet om de kennis en waardering van de Nederlandse natuur met name bij het grote publiek te vergroten. Het grote publiek wordt echter niet direct benaderd, maar via de belangrijkste doelgroepen voor de marketing: de mediaprofessionals, het onderwijs en de natuurorganisaties. Voor dit project is Beeld en Geluid op zoek naar een:

(Online) Marketing Coördinator
(0,44 FTE)

Werkzaamheden zijn o.a.:
• productontwikkeling en product management t.b.v. promotie voor de Collectie Nederlandse Natuurbeelden;
• actieve promotie van de Collectie bij de directe doelgroepen;
• natuurorganisaties bezoeken en adviseren;
• contact onderhouden met diverse samenwerkingspartners en stakeholders;
• begeleiden van aanpassingen aan site;
• linkbuilding strategie maken en uitvoeren;
• bijhouden en rapporteren gebruik en bezoekersresultaten via Google Analytics;
• inzetten social media (waaronder YouTube, LinkedIn, Twitter);
• periodieke nieuwsbrieven maken;
• initiëren en begeleiden gebruikersonderzoek;
• nauw samenwerken met diverse afdelingen binnen Beeld en Geluid;
• diverse werkzaamheden voor de afdeling Marketing.

Functie-eisen:
• HBO- werk- en denkniveau;
• ten minste enkele jaren relevante werkervaring op het gebied van (online) marketing;
• kennis van en ervaring met Google Analytics, SEO en Social Media;
• sterke persoonlijkheid die in staat is partijen met tegengestelde belangen in een complexe omgeving te verbinden;
• affiniteit met de natuur en natuurbehoud;
• zelfstandig en resultaatgericht kunnen werken;
• initiatiefrijk, sociaal, met overtuigingskracht;
• uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Opmerkingen:
De primaire verantwoordelijkheid ligt bij het Project Collectie Nederlandse Natuurbeelden, waarvoor je verantwoording aflegt aan de Projectleider. Daarnaast zal je nog diverse marketingwerkzaamheden gaan verrichten voor de afdeling Marketing & Communicatie.

Arbeidsvoorwaarden:
Het fulltime salaris, afhankelijk van kennis en ervaring, bedraagt maximaal € 3.702,51 bruto per maand (schaal 9 CAO Beeld en Geluid). Vooralsnog is dit een aanstelling voor de duur van een jaar.

Informatie:
Voor informatie over de functie kan contact opgenomen worden met Lenca Molleman: e-mail lmolleman@beeldengeluid.nl. Indien je belangstelling hebt voor deze functie kun je dat tot uiterlijk 25 juli a.s. kenbaar maken aan de afdeling P&O door een motivatie en CV te sturen naar personeelenorganisatie@beeldengeluid.nl
De 1e gespreksronde is gepland in week 31.

Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
t.a.v. Personeel & Organisatie (personeelenorganisatie@beeldengeluid.nl)
Postbus 1060 (BG54)
1200 BB Hilversum