Kinderen ontdekken en schrijven wereldse liefdesbrieven in de kerstvakantie

In de tentoonstelling Tribute to the Love Letter in het Museum voor Communicatie zijn 50 moderne liefdesbrieven te zien die gemaakt zijn door ontwerpers. De brieven komen van over de hele wereld, sommigen hebben wel meer dan 10.000 kilometer afgelegd! Ze zijn allemaal verschillend; van posters tot boekjes, met veel kleur of geen kleur en van geluid tot douchegordijn. Speciaal voor kinderen van 4 t/m 12 jaar hebben de ontwerpers van de tentoonstelling een workshop ontwikkeld. 

Handgeschreven brieven vol met zoetsappige teksten waar je alleen maar om moet lachen? Nee hoor, een liefdesbrief kan veel meer zijn dan dat! Had je ooit gedacht dat een sjaal of een douchegordijn ook liefdesbrieven kunnen zijn? Tijdens de kerstvakantie ontdek je van alles over verschillende soorten liefdesbrieven in het Museum voor Communicatie.

In de workshop worden de liefdesbrieven onderzocht; de kleur, het formaat en het soort letters. Daarna gaan de kinderen aan de slag met het maken van een eigen liefdesbrief. De liefdesbrief hoef je natuurlijk niet perse te maken voor degene op wie je verliefd bent. Je kunt ook een liefdesbrief maken voor iemand die je lief vindt, voor je huisdier of de zon.

Dagelijks in de kerstvakantie

De workshops vinden dagelijks plaats in de kerstvakantie, van zaterdag 19 december 2015 tot en met zondag 3 januari 2016, om 10.30 uur, 13.00 uur en 15.00 uur. De workshops duren circa 1 uur en deelname is gratis (op vertoon van een geldig museumticket). Reserveren is niet mogelijk. Aanmelden kan op de dag zelf bij de balie van het museum.

Het museum is in de kerstvakantie ook op maandagen en tweede kerstdag open. Let op: 25 december en 1 januari is het museum gesloten.
Kijk voor alle tentoonstellingen en demonstraties in de kerstvakantie op www.muscom.nl

Over het Museum voor Communicatie
In maart 2015 is het startschot gegeven voor een nieuw Museum voor Communicatie. In de komende twee jaar transformeert het museum naar een interactief belevingscentrum waar verleden, heden én de toekomst van communicatie, en de impact ervan op de maatschappij en je eigen wereld, tot leven komen. Het museum zet breed in op samenwerking, publieksparticipatie en programmering van evenementen.


www.muscom.nl

Deel dit artikel:
Ontvang een e-mail bij nieuwe berichten

Ontvang een e-mail bij nieuwe berichten

Sporadisch plaatst Infofilm een nieuwsbericht op de site. Klik op 'Stuur me af en toe een mailtje' en vul in het daarop volgend Engelstalig schermpje je e-mailadres in. Je bent dan altijd up to date.

(Je kunt de update-service altijd weer opzeggen. Infofilm deelt geen persoonsgegevens en e-mailadressen met anderen)


Verzending gelukt!