Persbericht

In Life Needs Internet onderzoekt digitale media kunstenaar Jeroen van Loon de invloed van internet op ons dagelijks leven. Hij reisde van het hypermoderne Singapore tot de jungle van West-Papua, maakte portretten van de inwoners en vroeg hen in een handgeschreven brief te beschrijven wat het internet voor hen betekent. Met Life Needs Internet laat Van Loon zo de evolutie zien van onze mondiale digitalisering en de impact die dit heeft op verschillende culturen.

Net als het Museum voor Communicatie onderzoekt Jeroen van Loon de invloed van communicatie op ons dagelijks leven. Hij bekritiseert niet, maar roept wel vragen op en zet mensen aan het denken.

Life Needs Internet bestaat uit een video-installatie met een selectie van de portretten en brieven. Daarnaast worden bezoekers elke zondag middels een film door de kunstenaar opgeroepen om actief bij te dragen aan het werk. Bezoekers worden geportretteerd en laten zelf een brief achter waarin zij beschrijven wat internet voor hen betekent. De portretten en brieven worden dan toegevoegd aan het digitale project.

Het werk wordt op zondag 7 oktober gepresenteerd tijdens de derde editie van het CommunicatieCafé. Van Loon vertelt dan in een korte lezing meer over zijn werk en over dit project. Afsluitend is er een borrel. Life Needs Internet zal tot juni 2013 in het museum te zien zijn.

Waar: Museum voor Communicatie, Zeestraat 82, Den Haag
Wanneer: 7 oktober 2012 – juni 2013,
opening (gratis): zondag 7 oktober, 14:30 – 16:30 uur
Info: www.muscom.nl / www.lifeneedsinternet.com

Deel dit artikel:
Ontvang een e-mail bij nieuwe berichten

Ontvang een e-mail bij nieuwe berichten

Sporadisch plaatst Infofilm een nieuwsbericht op de site. Klik op 'Stuur me af en toe een mailtje' en vul in het daarop volgend Engelstalig schermpje je e-mailadres in. Je bent dan altijd up to date.

(Je kunt de update-service altijd weer opzeggen. Infofilm deelt geen persoonsgegevens en e-mailadressen met anderen)


Verzending gelukt!