Persbericht
Rotterdam, 26 april 2013

Lintjesregen voor de beste digitale kunst- en cultuur

Dertien sterke digitale kunst- en cultuurprojecten ontvangen vandaag een Best Practice onderscheiding. Het Nieuwe Instituut reikt de traditionele Best Practice rozet uit aan Nederlandse kunstenaars, culturele instellingen en bedrijven, op dezelfde dag als de koninklijke lintjesregen.

Dit jaar geeft Het Nieuwe Instituut onder andere een onderscheiding aan het Rijksmuseum voor het digitaal ontsluiten van de collectie, aan Alicia Framis voor haar installatie Screaming Room waarmee een schreeuw omgezet wordt in een 3D-object, en aan Floris Kaayk voor het transmediale project Human Birdwings waarmee hij de wereld liet geloven dat hij echt kon vliegen.

Best Practice zijn de meest innovatieve en inspirerende Nederlandse digitale mediaprojecten uit kunst, cultuur en maatschappij. Om iedereen kennis te laten maken met de Best Practice, zijn alle projecten online te bekijken op virtueelplatform.nl/best-practice.

Het initiatief voor Best Practice en de lintjesregen voor digitale kunst en cultuur is afkomstig van Virtueel Platform, onderdeel van Het Nieuwe Instituut. Na de fusie op 1 januari 2013 met het Nederlands Architectuurinstituut en Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode, zet Het Nieuwe Instituut deze traditie voort. Dit is het derde jaar dat de Best Practice onderscheiding wordt uitgereikt.

Over Het Nieuwe Instituut
Het Nieuwe Instituut viert de innovatieve kracht van architectuur, design en e-cultuur. De organisatie is ontstaan uit een fusie van het Nederlands Architectuurinstituut, Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode, en Virtueel Platform, kennisinstituut voor e-cultuur.

Deel dit artikel:
Ontvang een e-mail bij nieuwe berichten

Ontvang een e-mail bij nieuwe berichten

Sporadisch plaatst Infofilm een nieuwsbericht op de site. Klik op 'Stuur me af en toe een mailtje' en vul in het daarop volgend Engelstalig schermpje je e-mailadres in. Je bent dan altijd up to date.

(Je kunt de update-service altijd weer opzeggen. Infofilm deelt geen persoonsgegevens en e-mailadressen met anderen)


Verzending gelukt!